Aby zakupić węgiel od Gminy Nowa Sól w preferencyjnej cenie 2 tys. zł brutto za tonę, musisz pamiętać, że budynek powinien być wpisany do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Musi też spełniać warunki uprawniające do otrzymania dodatku węglowego.
Do końca 2022 roku, każdemu gospodarstwu domowemu przysługuje prawo zakupu do 1,5 tony paliwa stałego.
Co zrobić, by kupić węgiel? Oto pięć prostych kroków:
- Złóż wniosek w Urzędzie Gminy Nowa Sól, przy ul. Moniuszki 3a w Nowej Soli (II piętro, pokój nr 9 - sekretariat).
Wniosek możesz pobrać z naszej strony internetowej (załącznik znajdziesz na dole strony), dostaniesz go też na miejscu, w urzędzie lub Referacie Gospodarczym w Kiełczu, przy ul. Cichej 6. - Gdy Twój wniosek zostanie pozytywnie zweryfikowany, otrzymasz potwierdzenie mówiące o Twoim prawie do zakupu węgla od Gminy Nowa Sól.
- Po odebraniu potwierdzenia o prawie do zakupu węgla od Gminy Nowa Sól, należy udać się do Urzędu Gminy Nowa Sól (pokój nr 4) w celu otrzymania faktury. Opłacisz ją na miejscu (kartą) lub przelewem (w banku, na poczcie itp.).
- Po dokonaniu opłaty, należy odebrać potwierdzenie o opłaceniu faktury w Urzędzie Gminy Nowa Sól (pokój nr 4).
- Z kompletem dokumentów (potwierdzeniem o prawie do zakupu węgla od gminy, potwierdzeniem o opłaceniu faktury oraz fakturą) udaj się do składu opałowego, którego adres zostanie wskazany w potwierdzeniu o prawie do zakupu węgla. Tam ustalisz termin odbioru lub dostawy węgla.